Robin Kvapil (Velký vlastenecký výlet)
Narodený v roku 1982 v Brne. Detstvo prežil v divadle Husa na provázku v detskom štúdiu Evy Tálskej a neskôr Vladimíra Morávka. Preto zatúžil sám robiť divadlo a po gymnáziu bol prijatý na divadelnú réžiu na JAMU do ročníka Arnošta Goldflama. Réžiu absolvoval o 5 rokov neskôr a následne pri práci pre Národné divadlo pochopil, že nechce prežiť zvyšok života v temných kobkách s hercami. Preto nastúpil na dokument o Karlovi Vachkovi. Medzitým spoluzaložil hnutie Žít Brno, ktoré vyhralo voľby, a tak sa počas štúdia na FAMU vracal do Brna, kde sobášil ľudí.
Hraný debut s názvom Všetko bude v poriadku realizoval s Čestmírom Kopeckým, bol nominovaný ako objav roka na ceny filmovej kritiky a získal cenu FITES za réžiu.
Dlhodobo spolupracuje s Pamäťou národa, pre ktorú natáča dokumentárne filmy Príbehy 20. storočia, a zaujíma sa o ľudskoprávne a politické témy.
Petr Pojman (Velký vlastenecký výlet)
Petr Pojman je PhD v odbore medzinárodné teritoriálne štúdiá na Univerzite Karlovej, kriminologický výskum realizoval v Európe aj na Ukrajine. Od roku 2010 pôsobí ako konzultant pre verejné, súkromné aj vládne inštitúcie v EÚ a spolupracoval s Transparency International. Je zakladateľom organizácie Team4Ukraine (T4U), ktorá od roku 2022 poskytuje humanitárnu a vojenskú pomoc Ukrajine a dokumentuje vojnové zločiny. Od roku 2023 je súčasťou programu IVLP amerického ministerstva zahraničia so zameraním na vyšetrovanie vojnových zločinov.
Miro Remo (Raději zešílet v divočine)
Miro Remo pochádza z industriálnej obce Ladce, kde absolvoval základnú školu. Neskôr pokračoval na gymnáziu v Považskej Bystrici. Film študoval v ateliéri Vlada Balca na VŠMU v Bratislave. Je držiteľom viac ako 60 ocenení z domácich i medzinárodných filmových festivalov. V súčasnosti je možné vidieť jeho najnovšı́ počin, dokumentárnu minisériu Lebo medveď o vzťahu človeka a prı́rody, ktorá je nielen odbornou, ale tiež hlboko emocionálnou výpoveďou o stave Slovenska. Raději zešílet v divočine, prı́beh dvoch nerozlučných bratov, bude Remov štvrtý film uvedený na KVIFF v súťaži.
Dušan Budzak (Otec)
Spoluautor scenára filmu Otec režisérky Terezy Nvotovej, ktorý mal svetovú premiéru na festivale v Benátkach a bol Slovenskou filmovou akadémiou nominovaný do súťaže o Oscara. Významnú časť svojej kariéry venoval médiám – pôsobil ako televízny reportér a zástupca šéfredaktora spravodajstva, získal viacero novinárskych ocenení a stál pri vzniku úspešných rozhlasových a printových projektov. Neskôr pracoval aj v diplomatických službách v Kanade a prednášal o médiách na vysokej škole. Rodák z Kežmarku, elektrotechnický inžinier a skvelý rozprávač sa v súčasnosti venuje písaniu scenárov, médiám a literatúre. Je autorom románu Môj život s jojom, ktorý sa stal inšpiráciou pre film Otec.
Peter Pavlík (Dvoika Ouce)
Režisér, strihač, filmový publicista. Pri celovečerných filmoch začínal ako strihač dokumentu IMT SMILE a LÚČNICA-MADE IN SLOVAKIA (2016). V roku 2020 strihal dokumentárny film Králové videa, nominovaný na Cenu českej filmovej kritiky. Režijne debutoval roku 2021 dokumentárnym filmom 7829 km od Wu-chanu, pojednávajúcom o pandémii COVID-19 na Slovensku. Pri tematike pandémie ostal aj pri hranom debute. Nezávislý projekt OUCA-(NE)SKUTOčNí PRíBECH (2022) je rozprávaný formou falošného dokumentu. Pavlík sa takisto venuje krátkometrážnej dokumentárnej tvorbe.
Róbert Slovák (La dolce morte)
Úspešný reklamný tvorca a neúspešný filmový producent. Produkoval filmy Devínsky masaker a Fabrika smrti, režíroval film o filme, ktorý sa nenakrútil – Prvý slovenský horor a debutuje hraným filmom La Dolce Morte. Je autor mnohých reklamných kampaní, niekoľkých videoklipov pre Puding pani Elvisovej, Polemic, Andreu Bučko či Martina Kittnera.
Viktor Kamenický (La dolce morte)
Pôsobí v oblasti filmovej a audiovizuálnej tvorby viac než desať rokov. Skúsenosti získal ako kameraman a strihač na reklamných spotoch, dokumentárnych projektoch aj hraných filmoch. Spolupodieľal sa na vzniku Prvého slovenského hororu a v roku 2023 zastával úlohu producenta a hlavného kameramana pri dokumentárno-hranom historickom filme Geruca.
Lenka Bónová (La dolce morte)
Živí sa slovami, príbehmi, nápadmi, reklamou a marketingovou komunikáciou už viac ako 15 rokov. Scenáre a námety, ktoré doteraz pripravila, väčšinou skončili ako reklamy. Pred tvorbou scenáru k filmu La Dolce Morte spolupracovala na scenári paradokumentu Prvý slovenský horor.
Katarína Gramatová (Hore je nebo, v doline som ja)
Katarína Gramatová začínala ako strihačka a v roku 2023 ukončila magisterské štúdium na VŠMU v Bratislave. Už počas školy natočila krátky film Čerešně (2019), ocenený na Zlín Film Festivale, a hybridný dokument Dom Strom (2024), ktorý získal cenu za najlepší dokumentárny film na Tampere Film Festivale spolu s ďalšími oceneniami. Jej celovečerný debut Hore je nebo, v doline som ja (2024) mal svetovú premiéru v hlavnej súťaži na Tokyo International Film Festivale a bol uvedený aj v Karlových Varoch, Pekingu a Šanghaji. Do kín vstupuje v októbri.
Igor Engler (Hore je nebo, v doline som ja)
Igor Engler je slovenský filmový producent a zakladateľ produkčnej spoločnosti DRYEYE Film. Vyštudoval film a televíziu na University of the Arts v Londýne a v súčasnosti pokračuje v štúdiu Producing na prestížnej National Film and Television School vo Veľkej Británii. Ako producent a koproducent spolupracuje na medzinárodných projektoch, pričom sa venuje najmä hraným filmom a autorským dielam s festivalovým potenciálom. Spolu s bratom zároveň prináša na Slovensko a do Česka oficiálne koncerty filmovej hudby Harryho Pottera.
